ניתוח נטישת קורסים עבור מדרסה

מדרסה, ארגון ללימוד ערבית לישראלים, מספק פלטפורמה אינטרנטית חינמית הכוללת קורסים. יש מעל תשעים וחמישה אלף משתמשים הרשומים לקורסים, אולם מספר גדול מהם אינם משלימים את התוכנית. כדי לחקור את הסיבות להפסקת הלמידה, ביצענו ניתוח של אינטראקציות המשתמש של כל אחד מהם, כולל מעקב אחר לחיצות העכבר, צפייה בשיעורים, וניסיונות לענות על שאלות מבחן. הממצאים שלנו חשפו שתי תת-אוכלוסיות ברורות של סטודנטים בסיכון לעזוב את הקורס, יחד עם גורמים אפשריים שמצביעים על סיכון גבוה להפסקת הלמידה. המסקנות מובילות להמלצה על תזמון נכון של יצירת קשר עם סטודנטים אלה.

ניתוח סקרי משוב עבור הרשות לטבע ולגנים

הרשות לטבע ולגנים מפרסמת שאלונים למבקרים באתריה, הכוללים שאלה פתוחה. כדי לסייע בניתוח התשובות, יצרנו אלגוריתמי עיבוד שפה עברית שמסוגלים לשחזר אוטומטית נושאים ותחושות מתגובות אלו. הכלי שפיתחנו פועל בדיוק גבוהה בשתי המשימות ומתוכנן לשמש את הרשות בניתוח סקרים עתידיים.

חיזוי עומס מבקרים עבור הרשות לטבע ולגנים

הרשות לטבע ולגנים עוקבת אחרי מכירות כרטיסים יומיות בכל אתר. הכרטיסים מסווגים לפי אוכלוסיות (סטודנט, ילד, גמלאי, וכו’). כדי לעזור לרשות לתכנן משאבים ביעילות, פיתחנו אלגוריתם חיזוי להערכת מספר המבקרים בכל אתר, על פי היסטוריה של הביקורים ואירועי לוח השנה. שיתוף הפעולה שלנו בפרויקט זה מתוכנן להמשיך, והמטרה היא לכלול מידע נוסף, שלא היה זמין במהלך סדנת הקיץ.

מעקב אחר איכות מים במקוואות לארגון עתים

״עתים״ הוא מלכ״ר שמטרתו להפוך את המוסדות הדתיים בישראל ליותר כוללניים. בידיהם מידע שהופק ממשרד הבריאות, המפרט תוצאות בדיקות מים במקוואות ברחבי הארץ במשך מספר שנים. בעזרת הנתונים, בנינו לוח בקרה נגיש לציבור, שיסייע לארגון ולציבור לעקוב ולהבין באילו אתרים התוצאות חריגות, והיכן תדירות הבדיקות אינה מספקת. בנוסף, ניתוח היסטורי חשף שבשבע השנים האחרונות, כ-60% מהבורות לא עברו בדיקות בתדירות מספקת, וכ-36% מפרמטרי המים חרגו מהטווח המקובל, כאשר ריכוז הכלור מהווה 92% ממספר החריגות.

הפריה חוץ־גופית: הערכת איכות עוברים לפני החזרתם לרחם – מעבדת בוקסבוים למכאנוביולוגיה תאית וביופיסיקה של תאי גזע וגרעינים

לפחות אחד מתוך 25 תינוקות בישראל הוא תינוק מבחנה, אך עדיין אין ברשותנו אמצעים מדויקים להערכת איכות העובר טרם השתלת הביצית המופרית ברחם. לכן, מקובל להשתיל מספר עוברים על מנת להגדיל את סיכויי לקליטת היריון מוצלח, אולם כתוצאה מכך גדל גם הסיכוי להריון מרובה עוברים. מטרת הפרויקט הנוכחי היא לצפות מראש לאילו עוברים הסיכוי הטוב ביותר להוביל להריון מוצלח עוד בטרם השתלתם ברחם, באמצעות ניתוח מאגר נתונים של למעלה מ-70,000 עוברים. למידע נוסף, המשיכו לקרוא כאן, או בקרו באתר מעבדת בוקסבוים ובמאגר Nanshe Database.

התנהגות שיחור מזון חברתית – מעבדת האקולוגיה של התנועה של פרופ' רן נתן

עטלף הפירות המצרי משחק תפקיד מפתח בהפצת זרעים של מגוון צמחים, לרבות מינים פולשניים. עטלפי פירות ידועים בתור מין חברתי ביותר, אולם דפוסי שיחור המזון שלהם נותרו עד היום בגדר תעלומה, וכך גם ההתנהגויות החברתיות הנלוות לאותם דפוסים. חוקרים מקווים לשנות את כל זה באמצעות שימוש במכשירים איתור-מיקום ממוזערים ברזולוציה גובהה, שהוצמדו לאוכלוסיית עטלפים גדולה (כמעט מושבה שלמה) לצורך איסוף נתונים מדויקים על הרגלי התעופה, ההפצה והניווט שלהם. ניתוח הנתונים בראי תורת הגרפים יאפשר, כך מאמינים החוקרים, לחשוף את הרשת החברתית הפועלת מאחורי ההתנהגות המסתורית של העטלפים ולהגיע לתובנות משמעותיות שלא היו נגישות עד כה. כדי לדעת עוד, המשיכו לקרוא או בקרו באתר המעבדה ל אקולוגיה של התנועה (אנגלית).

Read More