מטרתו של מיזם מדע הנתונים לטובת הכלל (Data Science for Social Good) באוניברסיטה העברית היא לקדם שימוש במדעי הנתונים למען מטרות עם השפעה חברתית חיובית, ולעודד השכלה במדעי הנתונים.

אנו חוברים למוסדות ממשלתיים, עמותות וארגונים ללא מטרות רווח כדי לעבוד יחד על בעיות יישומיות חשובות בתחומים כמו תחבורה, השכלה, בריאות, איכות הסביבה, קיימות, משפט פלילי, תמיכה באוכלוסיות מוחלשות ועוד.

במסגרת המיזם אנו עוזרים לשותפים שלנו להתגבר על אתגרים שדורשים מומחיות בתחומי מדעי הנתונים, ומספקים הכשרה מעשית עבור המתמחים והמתמחות שלנו. תוכנית ההתמחות שאנו מציעים מתמקדת בפתרון אתגרים אלו, ומהווה עבור המתמחים והמתמחות הזדמנות להעמיק את הכישורים בתחומי מדעי הנתונים ולמידת מכונה, לעבוד צמוד וללמוד ממנטורים וחברות סגל.

מה אנחנו מספקים?

לכל פרויקט תוצמד קבוצת סטודנטים בליווי אנשי סגל אקדמי. במשך השנה יתבצעו פגישות הכנה, הגדרת דרישות, קבלת נתונים, בדיקתם, וניתוחים בסיסיים. העבודה העיקרית תהיה מרוכזת בחודש אחד בקיץ. בסיומו, הסטודנטים יתארו את הפתרון בצורה של מאמר אקדמי וגם של תוכנה ותיעוד התוכנה. במידת הצורך, הסטודנטים יסייעו בהטמעת הפתרון בארגון.

מה אנחנו צריכים?

מן הארגון מצופה לספק את הבעיה וגם את הנתונים הנדרשים לפתרונה. כמו כן נדרש איש/אשת קשר מטעם הארגון, שיוכלו לתת מענה לשאלות שעולות במהלך פתרון הבעיה.

איך פונים אלינו?

אפשר לשלוח מייל ולבקש פגישה בכתובת  dssg.cidr@mail.huji.ac.il

אפשר גם לתאם פגישה ישירות בקישור https://calendly.com/danpelleg/30min . בחרו מועד שמתאים לכם, שריינו אותו, והמערכת תשלח זימון למייל שלכם וגם שלנו. 

לוח זמנים של התכנית:

ספטמבר – פברואר: איתור פרוייקטים

מרץ: בחירת הפרויקטים שישתתפו בתכנית

אפריל – יוני: קבלת נתונים מהארגונים, בדיקות איכות לנתונים, ניתוחים ראשוניים, בחירת סטודנטים

יולי: סדנה בת חודש מלא בה מתבצעת עיקר העבודה

אוגוסט: כתיבת דוחות ומסירת תוצרים

פרויקטים שהתבצעו בשנים עברו

 

צרו איתנו קשר כאן

 

 

 

הפריה חוץ־גופית: הערכת איכות עוברים לפני החזרתם לרחם – מעבדת בוקסבוים למכאנוביולוגיה תאית וביופיסיקה של תאי גזע וגרעינים

לפחות אחד מתוך 25 תינוקות בישראל הוא תינוק מבחנה, אך עדיין אין ברשותנו אמצעים מדויקים להערכת איכות העובר טרם השתלת הביצית המופרית ברחם. לכן, מקובל להשתיל מספר עוברים על מנת להגדיל את סיכויי לקליטת היריון מוצלח, אולם כתוצאה מכך גדל גם הסיכוי להריון מרובה עוברים. מטרת הפרויקט הנוכחי היא לצפות מראש לאילו עוברים הסיכוי הטוב ביותר להוביל להריון מוצלח עוד בטרם השתלתם ברחם, באמצעות ניתוח מאגר נתונים של למעלה מ-70,000 עוברים. למידע נוסף, המשיכו לקרוא כאן, או בקרו באתר מעבדת בוקסבוים ובמאגר Nanshe Database.

התנהגות שיחור מזון חברתית – מעבדת האקולוגיה של התנועה של פרופ' רן נתן

עטלף הפירות המצרי משחק תפקיד מפתח בהפצת זרעים של מגוון צמחים, לרבות מינים פולשניים. עטלפי פירות ידועים בתור מין חברתי ביותר, אולם דפוסי שיחור המזון שלהם נותרו עד היום בגדר תעלומה, וכך גם ההתנהגויות החברתיות הנלוות לאותם דפוסים. חוקרים מקווים לשנות את כל זה באמצעות שימוש במכשירים איתור-מיקום ממוזערים ברזולוציה גובהה, שהוצמדו לאוכלוסיית עטלפים גדולה (כמעט מושבה שלמה) לצורך איסוף נתונים מדויקים על הרגלי התעופה, ההפצה והניווט שלהם. ניתוח הנתונים בראי תורת הגרפים יאפשר, כך מאמינים החוקרים, לחשוף את הרשת החברתית הפועלת מאחורי ההתנהגות המסתורית של העטלפים ולהגיע לתובנות משמעותיות שלא היו נגישות עד כה. כדי לדעת עוד, המשיכו לקרוא או בקרו באתר המעבדה ל אקולוגיה של התנועה (אנגלית).

Read More